miercuri, 12 octombrie 2016

+++++++ RIGOR MORTIS +++++++

Veronel a lucrat 10 ani la un serviciu de pompe funebre unde a facut de toate. A fost șofer de dric, ajuta la coborârea sicrielor din apartamentele de la etajele superioare de la bloc (fiecare etaj fiind tarifat suplimentar), o ajuta pe Doamna Cristina, soția patronului la gătitul si porționarea colivei, a formolizat zeci poate sute de cadavre.
"Câte o seringa pe fiecare nară si patru seringi in abdomen sau burtă cum zice lumea", imi spunea sigur pe el ca si cum mi-ar fi descris pașii unei intervenții laborioase.
Se mândrea printre altele ca o îmbălsămase pe Jana Gavriliu o fostă ziarista celebra in perioada vechiului regim, cu sexualitate incerta dar pe atunci lucrurile astea erau ținute sub tăcere.
" A fost clar femeie, radea Veronel, doar am văzut-o dezbracata, amintindu-si cât de greu au scos sicriul din apartamentul ziaristei de la etajul 9."
Adora parastasele. " Sunt adevărate petreceri la care nu trebuie sa aduci cadouri și nici nu trebuie sa dansezi."
Nu înțelegea deocamdata care e semnificatia prosoapelor sau batistelor agățate de portierele mașinilor in convoaiele de pe strada care urmăresc dricul.
" Sa aibă defunctul cu ce să-și sufle nasul pe lumea ailaltă, imi spunea mai in gluma mai in serios Veronel. "
..............................................................................
"Câte o seringa pe fiecare nară si patru seringi in abdomen sau burtă cum zice lumea", imi repetă Veronel sigur pe el ca moartea care ne pandeste pe noi toți, de la orice colț și in orice moment...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu